24 aprilie 2008

miercuri de "sfântu gheorghe"

ziua patronului spiritual al oraşului a debutat foarte bine, cu veşti excelente despre viitorul campaniei electorale - sper să facem cât mai multe dintre ideile expuse în şedinţe..., dar şi despre îmbunătăţirea subsatnţială a mijloacelor pe care le producem: revista Şapte Seri - ediţia de Covasna şi cotidianul Observatorul de Covasna... sper că şi tichetele cadou de Sărbători să-i fi făcut pe majoritatea colaboratorilor noştri mai mulţumimţi de "direcţia" urmată... Întâlniri cu Daniela şi Florin, apoi cu Dan, cu un alt Florin şi cu Dani, apoi cu Ciprian şi mai apoi cu Lajos...sunt convins că şi Expo de Zilele Sf. Gheorghe de săptămâna următoare va fi una dintre acţiunile noastre de succes...
Totul a mers conform planurilor în această zi, iar concursul de public speaking de la 6 seara din CNMV - mersi Emil şi fetele care au ajutat la super amenajarea sălii! - să încununeze toate eforturile Clubului de Debate al Asociaţiei Pentru Comunitate.
A fost vorba de un concurs de public speaking cu 13 concurenţi, cu un public pe măsură, inclusiv colegi din "Brâncuşi", pe care de la anul îi aştept în lumea dezbaterilor... Fiecare dintre cei 13 au avut la dispoziţie 5 minute pentru a-şi spune părerea despre subiectul "Imigraţia este benefică pentru Europa". La sfârşit, juriul, foarte exigent ..., format din prietenii mei Dani Şanta, director Radio LOCO, Dan Manolăchescu, redactor şef Observatorul de Covasna şi Şapte Seri şi Ştefan Joos, lider sindicat SANITAS şi CNSLR Frăţia au decis cei 6 finalişti, nu înainte de a-i "lua la puricat", pe rând, pe toţi cei 13 participanţi...
În ordinea punctajelor, Alex Drăgoi, Andra Dobriţoiu, Laura Ardeleanu, Dani Cruceriu, Vlad Vidican şi Laura Ştefănescu, ne vor reprezenta la faza naţională a Stranger Festival la Bucureşti şi...poate... doi ...dau măcar unul dintre ei, va ajunge la faza internaţională, şla Amsterdam, pe 5 iulie...
Succes şi felicitări... pentru mine toţi aţi fost buni şi mă bucur că nu am fost în juriu pentru că mi-ar fi fost foarte greu să decid câştigătorii...
final de zi la o aniversare, La mulţi Ani George şi la un meci destul de anost între Barca şi Manchester...
Azi o luăm de la capăt...

5 comentarii:

Anonim spunea...

A fost un meci in regula din cate am auzit de la prieteni. Pe langa neprofesionistii din juriu, care nu prea au ce cauta in debate...nici cu gandul... Miza este prea mare pentru debutul lor in arbitraj. Cei 6 care vor cuceri Bucurestiul vor da de niste arbitrii cunoscatori de aceasta data si s-ar putea lovi de un tip diferit de cerinte si arbitraj.
Copiii au fost in regula dar putin superficiali, nu au spus ceea ce cred, adica ceea ce se dorea de la un astfel de concurs. In rest, organizarea mi s-a spus ca a fost chiar reusita, sala respectiva incepe sa ia forma unui forum de dezbateri unde, la un anumit momentdat se pot lua decizii esentiale pentru societate. In rest....bafta si sarbatori pascale implinite şi dominate de Lumina Sfanta a Mantuitorului nostru Iisus Hristos!

Oana C spunea...

A fost ok din punct de vedere al cadrului in care s-a desfasurat competitia insa debaterii ar fi trebuit sa se informeze mai bine si mai mult. In linii generale, copii s-au straduit iar pentru cei mai buni (si restu...normal) mult spor in continuare si succes la competitia de la Bucuresti!
P.S. Sper sa avem reprezentanti la Amsterdam!

6bogdan spunea...

Nu sunt de acord cu ceea ce s-a spus inainte. Chiar au fost varza cei mai multi dintre participanti. Am "stat" si am cascat mai bine de doua ore si m-am uitat la indivizi care ori nu stiu sa ia pozitie, intai fizica, mai apoi argumentativa, prezentand un limbaj balbo-silabisit constant ori chiar mi-am facut o imagine mult prea buna despre acest "sport"...sau ce-o fi el... Despre ă-uri nici nu mai vorbesc! Adica, vreti sa imi spuneti mie, amator si "spectator" in trecere, ca tinerii astia fac dezbateri academice? ha-ha! Nu cred ca cei calificati au curajul sa riposteze la acest mesaj si sa nu imi dea dreptate...cu tot debate-ul lor cu tot! pe mai incolo! ByBy

Mădălin Guruianu spunea...

cat de mult imi plac mie cei care-si dau cu parerea despre un subiect dar sufera de cateva defecte majore:
1. n-au incercat in viata lor sa faca cea ce comenteaza: la fotbal si la politica si...la debate vad mai nou!... se pricepe toata lumea
2. in spatele anonimatului poti arunca orice fel de invective... e varianta facila, mult prea facila... nu credeti...
3. chestia cu auzitul de la prieteni e chiar fenomenala, dar deloc productiva...pentru ca n-a fost meci...n-a fost debate, ci public speaking, iar arbitrii erau printre cei mai competenti oameni din zona pentru asa ceva... altfel, te rog sa-mi numesti tu altii mai buni la capitolul oratorie si discurs public...

Andi spunea...

Mie chiar "arbitrii" (care oricum nu erau arbitri, ci un fel de juriu) mi s-au parut cei mai importanti la editia de public speaking din acea miercuri. Mai ales ca erau din domenii diferite, aveau experiente mult mai vaste decat poate acumula un simplu arbitru de debate si stiau despre ce vorbesc.

Si faptul ca explicatiile oferite fiecarui vorbitor in parte au durat la fel de mult ca discursurile ar trebui sa impresioneze, pentru ca (ha ha, si eu am "auzit" de la cineva) de obicei, la competitii, arbitrii nu stau sa explice toate erorile si mai ales ce se poate imbunatati la discursul sau prezentarea fiecaruia.

Oricum, asta a fost doar un exercitiu si o experienta pentru majoritatea, pentru ca stiam cu totii cine va pleca la Bucuresti.

Chiar daca nu am asistat la toate discursurile, pe multi i-am mai auzit vorbind si chiar m-as bucura mult sa invete din ceea ce li s-a spus in acea seara. Pentru ca eu in mod sigur am invatat :)