După 15 ani...

Brăila s-a schimbat în bine... În primul rând nu mi s-a mai arătat la fel de cenuşie cum o ştiam - străzi, oameni - ... poate că a contat şi întâlnirea cu 15 dintre colegii de liceu, 4 profesori şi multe dintre rudele pe care le am acolo, dar cred că se simt oarecare schimbări şi pe acolo...
Amintirile au fost tema principală, dar nu şi unica... am rămas impresionat pozitiv de percepţia mai curând neutră spre pozitivă despre relaţiile dintre românii şi ungurii din zona noastră, mai ales că acum câţiva ani majoritatea dintre cei pe care-i întâlneam în sud - Bucureşti, Brăila etc. - "ştiau" mai bine decât noi cât de rău o duecm noi în Sfântu Gheorghe cu ungurii... Sper ca mulţi dintre cei cu care m-am văzut la Brăila să ajungă la anul prin Sfântu Gheorghe şi prin zonă pentru a vedea cu ochii lor că sunt multe "interese" pentru a se întreţine artificial "miturile urbane" arhicunoscute: vânzătoarea care nu te serveşte pentru că vorbeşti româneşte, cetăţeanul care nu vrea să te îndrume pe stradă din acelaşi motiv ...
Să sperăm că anul care urmează ne va deschide tuturor mai mult minţile şi sufletele pentru a înţelege că DUMNEZEU NE-A FĂCUT SĂ TRĂIM ÎMPREUNĂ... DEPINDE DOAR DE NOI CUM
... PUTEM ŞI CU PUMNII ÎNCORDAŢI, CU FRUNTEA ÎNCRUNTATĂ ŞI SCRÂŞNIND DIN DINŢI, DAR EU NU VREAU AŞA! TU CUM VREI?

Comentarii