19 ianuarie 2009

RAPORT DE ACTIVITATE 2008!

MĂDĂLIN DORU GURUIANU
Consilier Local Independent şi Preşedinte al Comisiei de Tineret şi Sport a Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe începând cu data de 20 iunie 2008

„N-am intrat în politică şi nu sunt împotriva nimănui.
Fidel unei filosofii care m-a călăuzit o viaţă,
vreau să construiesc, nu să demolez.
Vreau să fiu Pentru, nu Împotrivă.
Vreau să spun DA, în loc de NU!
Vreau să privesc spre Viitor, nu în Trecut.”

În temeiul art.51 alin.(4) din Legea administraţiei
publice locale, republicată, prezint următorul
RAPORT DE ACTIVITATE pentru anul 2008 (20 iunie - 31 decembrie)

I. PREZENŢE

1. Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe.
18 şedinţe. Prezent la toate cele 18 şedinţe de Consiliu.

2. Comisia de Tineret şi Sport - preşedinte
9 şedinţe. Prezent la toate cele 9 şedinţe de Comisie.

3. Comisia Juridică - membru
13 şedinţe. Prezent la toate cele 13 şedinţe de Comisie.

II. ACTIVITATE

Proiectele de hotărâri pe care le-am susţinut prin votul meu favorabil, dar şi prin participarea la dezbateri în plen şi în cadrul comisiilor de specialitate au adus deja sau urmează să aducă în viitor beneficii în viaţa oraşului.
Am condus toate şedinţele Comisiei de Tineret şi Sport şi am participat la cele ale Comisie Juridice, analizând într-o atmosferă propice de lucru, împreună cu colegii consilieri, indiferent de culoarea politică, proiectele prezentate spre avizare, majoritatea dintre proiecte primind avizul favorabil, dar beneficiind şi de observaţiile de formă sau fond, atunci când a fost cazul să fie completate prin amendamente.

Tineret şi Sport

Am avut întâlniri cu tinerii din Sfântu Gheorghe în cadre formale – în sala Consiliului Local, dar şi informale – Clubul de Tineret din C.N.M.V., pentru “a lua pulsul” mişcărilor de tineret din municipiu, pentru a le sprijini iniţiativele şi pentru a le afla părerea despre subiectele puse în discuţie în cadrul Consiliului Local.

Am analizat propunerile şi am acordat împreună cu colegii din Comisia de Tineret şi Sport finanţările pentru semestrul II din 2008. Am iniţiat, discutat în comisii şi cu oameni de sport din municipiu şi, în final, a fost aprobat printr-o hotărâre, un program-cadru de susţinere a sportului, intitulat “Sfântu Gheorghe sprijină sportul!” şi prin care sper să se pună bazele unei finanţări consistente pentru sportul din municipiu, atât cel de masă, cât şi cel de performanţă.

Am participat la şedinţe cu reprezentanţii Primăriei şi cu ceilalţi preşedinţi de Comisii pentru stabilirea unor strategii de promovare a zonei, dar şi de atragere a tinerilor care nu-şi mai doresc să se întoarcă în zonă, oferindu-le acestora perspective noi şi speranţe prin construirea de locuinţe, dar şi prin punerea bazelor pentru dezvoltarea unui oraş mai curat, mai civilizat, mai ofertant pentru investitori.

La propunerea mea au fost premiaţi sportivii care au reprezentat Sfântu Gheorghe la Olimpiada de la Beijing: 2 luptătoare şi un gimnast, dar şi antrenorii lor.

Am participat alături de 6 tineri din Sfântu Gheorghe la Campionatele Regionale şi Naţionale de Dezbateri Academice, unde tinerii au reuşit să reprezinte cu succes comunitatea, obţinând locurile I şi III la vorbitori.

Am acordat lunar o bursă unui tânăr sportiv din Sfântu Gheorghe, Andrei Mari, care a reuşit să urce între primii 30 de tenismeni din România la categoria sa de vârstă şi am propus acordarea mai multor burse ale oraşului, “ale comunităţii”, pentru tineri talentaţi din municipiu, sportivi sau artişti.

Am propus şi a fost adoptată reducerea tarifului la numai 3 lei pentru elevi, studenţi şi pensionari pentru piscina din oraş.

Cultură şi Religie

Am sprijinit iniţiativele conducerii Teatrului “Andrei Mureşanu” şi am susţinut acordarea unui sprijin financiar de 100.000 lei pentru organizarea celei de-a doua ediţii a Festivalului TAMper2, dar şi alocarea celor 1.000.000 de la bugetul central pentru începerea construcţiei unui sediu nou.

Am sprijinit alocarea unor fonduri publice de la C.L. şi C.J. pentru încălzirea catedralei din Sfântu Gheorghe.

Am sprijinit acordarea a 2000 de lei către pictorul din oraş, Ramon Grosos, care este singurul artist român care a primit în 2008 două premii internaţionale în Italia: „Michelangelo Buonarroti” şi premiul „Carta Drepturilor Omului”.
Mediu înconjurător

Am iniţiat şi dezvoltat un plan de refacere a parcurilor din municipiu, începutul fiind făcut în Piaţa Andrei Şaguna.

Am fost responsabil pentru Sfântu Gheorghe de proiectul “Adoptă un râu”, dezvoltat de Asociaţia "Salvaţi Dunărea şi Delta şi am curăţat câţiva kilometri pe malul râului Olt la ieşirea spre Chilieni.

Am participat la programul de împodobire a oraşului “Lumini de Crăciun 2008”, cu idei, dar şi prin atragerea de fonduri de la sponsori.

Comisii speciale

Sunt membru în “Comisia de verificare a realizării contractelor de management ale directorilor instituţiilor de cultură” şi am avut o întânire cu directorul Teatrului “Tamasi Aron”, în urma căreia s-a hotărât finanţarea festivalului de teatru “Reflex 2009”.

Am făcut parte din Comisia de acordare a spaţiilor pentru ONG-uri în Casa cu Arcade şi în urma unui proces legal şi echitabil au fost acordate sedii celor mai importante 10 asociaţii din zonă care-şi doreau acest lucru.

Precizez că fac parte deasemenea din Consiliul de Administraţie al Colegiului Naţional “Mihai Viteazul”, unde am participat la 4 din cele 5 şedinţe care au avut loc şi de unde am preluat informaţiile necesare pentru a suţine cu succes cauzele ridicate de elevii, cadrele didactice şi direcţiunea Colegiului în faţa Consiliului Local şi a Primăriei Sfântu Gheorghe.

Diverse

Am propus, dar nu a trecut de plen, reducerea taxei lunare de parcare a taximetriştilor din Sfântu Gheorghe, taxă care în continuare mi se pare nerealist de ridicată.

Am condus în luna decembrie cele 2 şedinţe – una ordinară, una extraordinară - în calitate de Preşedinte de Şedinţă în cadrul Consiliului Local Sfântu Gheorghe.

Am protestat vehement împotriva hotărârii prin care se dorea organizarea unui referendum pentru obţinerea autonomiei teritoriale, iar propunerea a căzut la vot în Consiliu Local Sfântu Gheorghe, în preimeră pentru judeţul Covasna.

Am susţinut amplificarea procesului de transparenţă şi desecretizare a actului decizional, informând constant mass-media locală despre noutăţile apărute în cadrul şedinţelor Consiliului Local.
Consider că mai sunt foarte multe lucruri de făcut în anii care urmează, dar începutul pare promiţător şi sper că din ce în ce mai mulţi oameni din Sfântu Gheorghe înţeleg faptul că un independent implicat în administraţie le reprezintă mai eficient interesele, în sensul unei comunităţi adevărate, al unei convieţuiri paşnice şi pentru un viitor mai bun. Aşa să ne-ajute Dumnezeu şi în continuare!

2 comentarii:

Emil Mesaros spunea...

Bravo Madalin! Am avea si noi nevoie in Cluj de mai multi independenti care sa munceasca in sprijinul comunitatii, nu in cel al propriului partid. Tine-o tot asa, si la anul raportul de activitate sa fie dublu cat cel de anul acesta!

Mihai Firica spunea...

Felicitari pt activitate si, mai ales, pentru modul in care intelegeti sa va faceti public raportul de activitate in timp ce atati consilieri incalca legea.