BUGET DE CRIZĂ ...

În aceste zile am întâlniri programate cu cât mai mulţi oameni, cetăţeni obişnuiţi, conducători de instituţii sau asociaţii şi politicieni, pentru a găsi soluţii în bugetul din acest an de criză, care nu se anunţă prea grozav...
Problemele sunt şi generale - planuri şi principii de finanţare, dar mie îmi place să mă refer la cele punctuale, aşa că trebuie să vă mărturisesc că cele mai spinoase probleme sunt la subfinanţarea culturii, tineretului şi sportului. Când spun subfinanţare mă refer la sumele extrem de mici propuse în bugetul din 2009 pentru:

- instituţiile de spectacol reprezentative - Andrei Mureşanu si Tamasi Aron avand propuneri de reducere a bugetului cu 30 %, de la 4.700.000 la 3.500.000, în condiţiile în care au performat anul trecut!... unul dintre marile mele semne de întrebare pentru a vota acesastă propunere de buget...

- tineret - un buget infim de numai 100.000 lei / an... sper ca măcar nişte burse decente să facem pentru elevii merituoşi din oraş... cel puţin asta este propunerea mea pentru 15.000 lei - pachet valoric de 1000 lei (tabără în judeţ, abonament intrare piscină, transport, rechizite, cărţi) pentru fiecare cel mai bun elev de lacele 5 grupuri şcolare şi pachet valoric de 2000 lei (tabără în ţară, abonament intrare piscină, transport, rechizite, cărţi) pentru fiecare cel mai bun elev din cele 5 colegii şi licee din oraş...

- sport - un buget anual propus de 800.000 lei - insuficient pentru finanţarea programelor sportive, mai ales în condiţiile de performanţă ale celor două prime divizionare de la baschet şi futsal!

... să sperăm că vom mai reuşi să punem câte ceva la aceste sume propuse... până atunci, avem vineri şedinţă la Consiliu Local, săptămâna următoare negocieri, şedinţe de comisii dar şi dezbatere publică pe 24... până atunci vă aştept ideile şi propunerile la tel, fax, email...sau chiar aici pe blog...

Comentarii