Spectacol şi public de 5 stele!


Aseară am asistat la unul dintre cele mai tulburătoare spectacole ... o trupă din Polonia a reprezentat clasica tragedie a lui Eschil, Orestia, şi a făcut-o într-o manieră originală, cu idei regizorale îndrăzneţe, cu o scenografie impresionantă - pietrişul care acoperea întreaga scenă dar şi orga de lumini sau ventilatoarele uriaşe au creat o senzaţie extraordinară, efectele, coloana sonoră şi apariţiile actorilor din sală te făceau practic să te simţi "parte a show-ului".
Pentru că a fost un "show", un "spectacol total", cu actori excelenţi, iar ceea ce m-a bucurat în mod deosebit a fost reacţia publicului, fin cunoscător al fenomenului teatral. Comparativ cu aplauzele normale de la finalul spectacolului din Ungaria, aseară a fost o adevărată explozie de energie, majoritatea spectatorilor prezenţi aplaudând în picioare minute bune. Şi asta în condiţiile în care traducerile, atât în română, cât şi în maghiară nu s-au prea zărit din cauza efectelor pirotehnice. Dar, aşa cum a tot fost spus, ARTA TEATRALĂ nu presupune în mod neapărat înţelegerea textului, sau, ca să fiu foarte sincer, ar trebui să-ţi spun că atunci când mergi la teatru şi pentru că n-ai înţeles textul nu ţi-a plăcut ce-ai văzut, este problema actorului că n-a ştiut să-ţi transmită sentimentele fără să-i înţelegi cuvintele. Aici vorbesc de Arta şi Teatru cu majuscule, nu de "spectacole radiofonice"...

iată cum am ajuns la una dintre marile prejudecăţi pe care le au trăitorii unui oraş multicultural cum este al nostru ... în loc să beneficieze de avantajele acestei multitudini de expresii culturale, aud constant prosteasca expresie "nu merg la reprezentaţiile teatrului maghiar pentru că nu înţeleg ce spun..."

Oameni buni, aseară, români şi unguri prezenţi în sală, am înţeles prea puţin din text, dar am înţeles, majoritatea dintre noi, că am asistat la o capodoperă!


Reflectaţi o vreme şi apoi începeţi să apreciaţi spectacolele bune, nu cele pe care le înţelegeţi...

Bravo, ţie, public de Sfântu Gheorghe!

Comentarii