DEMOCRAȚIA ÎNAINTE DE ORICE!

Felicit în aceeași măsură cei peste 7 milioane de români care s/au prezentat la vot pentru a-l demite pe Traian Băsescu, dar și pe cei aproape 1 milion de cetățeni care au fost prezenți pentru a-l susține! Respect maxim, tuturor, indiferent de opțiunea domniilor voastre!
Din aceeași nevoie de coerență și consecvență în politică, nu pot spune decât că acești oameni au înțeles să fie cetățeni. Să se prezinte și să-și exprime opțiunea. Restul au tăcut. Din păcate. Și asta mă face să nu-i mai pot respecta ...regretul este cu atât mai mare pentru că mulți dintre cei care au ales această cale a boicotului au fost concetățenii noștri maghiari, majoritari în comunitatea noastră. Faptul că nu le-a păsat de referendum și că au ales să se uite "ca la meci, cu semințe și bere, la meciul USL-PDL" m-a dezamăgit peste măsură și m-a făcut să mă gândesc profund la demersurile noastre din ultimii ani de a lupta împotriva etnicizării politicii... rezultatele sunt sporadice și cu efecte, eventual, pe termen lung...

În spatele tuturor dezamăgirilor, rămâne faptul sec: USL a pierdut în demersul său de a/l demite pe Traian Băsescu și potrivit logicii democratice al cărui adept voi rămâne întotdeauna, trebuie să luăm act de aceste rezultate și să ne comportăm așa cum a decis majoritatea. Chiar dacă pragul de prezență a fost introdus forțat în acest proces electoral. Chiar dacă listele electorale nu au fost actualizate și sunt departe de realitate. Chiar dacă un partid și un lider din țara vecină au îndemnat la stat acasă, dându-și mâna în boicotarea votului, expresia fundamentală a democrației... Cu toate aceste "chiar dacă" rămase, atât timp cât am acceptat că acestea sunt "regulile jocului", trebuie să le respectăm. Cu toate riscurile, consecințele și demisiile care se impun. Eu așa voi face.

Comentarii

Cristina Cioba a spus…
Dupa ce s-a intamplat ieri, nu mi-e rusin ca sunt romanca, in schimb mi-e rusine ca sunt altii romani. Am ajuns acasa pe la orele doua ale diminetii, fiind intr-o comisie de vot si mi-a sarit tandara incredibil cand l-am vazut pe Basescu la tv spunand ca MULTUMESTE PUBLICULUI CA-L VREA. Cine-l vrea? Un milion? dar cu noi, restul...ce se intampla??? Mi-a fost mila de mine si de tara asta. Veneau batrani la vot.De departe, bolnavi, schiopatand dar veneau si sincera sa fiu spuneau DA...am avut putine voturi (136 de da si vreo 22 de nu).... si cand ieseau se inchinau. Unde am ajuns si cum scapam de aici?