10 august 2012

Nimeni nu trebuie să țină cu dinții de o funcție sau de ce nu cred că demisia este o lașitate


Am scris câteva rânduri imediat după referendumul pentru demiterea președintelui Traian Băsescu în care îmi exprimam convingerea că votul reprezintă esența democrației și-i felicitam deschis pe cei peste 8 milioane de oameni care au ales să se prezinte la vot. În aceeași măsură îmi exprimam regretul față de cei care au ales să tacă, cu precădere concetățenii noștri maghiari cărora nu le-a păsat de referendum și au ales să se uite "ca la meci, cu semințe și bere, la ceea ce ei au numit meciul USL-PDL" și toate acestea m-au făcut să mă gândesc profund la demersurile noastre din ultimii ani de a lupta împotriva etnicizării politicii, demers unde rezultatele se dovedesc a fi sporadice și cu efecte, eventual, pe termen lung... Îmi încheiam reacția de săptămâna trecută cu următoarele cuvinte:  "în spatele tuturor dezamăgirilor, rămâne faptul sec, USL a pierdut în demersul său de a-l demite pe Traian Băsescu și potrivit logicii democratice al cărui adept voi rămâne întotdeauna, trebuie să luăm act de aceste rezultate și să ne comportăm așa cum a decis majoritatea. Chiar dacă pragul de prezență a fost introdus forțat în acest proces electoral. Chiar dacă listele electorale nu au fost actualizate și sunt departe de realitate. Chiar dacă un partid și un lider din țara vecină au îndemnat la stat acasă, dându-și mâna în boicotarea votului, expresia fundamentală a democrației... Cu toate aceste "chiar dacă" rămase, atât timp cât am acceptat că acestea sunt "regulile jocului", trebuie să le respectăm. Cu toate riscurile, consecințele și demisiile care se impun. Eu așa voi face."

Și, așa cum anunțasem reprezentanților media care m-au întrebat dacă rândurile de mai sus înseamnă că-mi voi da demisia, mi s-a părut firesc să am discuții pe larg cu majoritatea colegilor din organizația locală și cu cei din organizația județeană. Pentru că discuții am avut aproape în fiecare zi a săptămânii trecute, ședința municipală a avut loc marțí, iar cea județeană abia joi după-amiază, am considerat că astăzi, vineri, este ziua în care pot anunța public decizia luată în urma consultărilor cu colegii mei de partid.

Așa cum anunțasem inițial, am decis să-mi dau demisia de onoare din funcția de președinte al organizației Sfântu Gheorghe, mulțumindu-le încă odată colegilor din organizație pentri ajutorul și încrederea acordată în ultimii 3 ani și până în ultima clipă. Consider totuși că trebuia tras acest semnal de alarmă, în urma dezamăgitoarei prestații de la referendum. Atât a celor de la centru, cât și a majorității populației maghiare, nu a tuturor evident, știți că sunt un adversar înverșunat al generalizărilor pripite.

Asta nu înseamnă că părăsesc PNL, primul și singurul partid în care am activat vreodată. Și nici nu înseamnă că nu mă achit de sarcinile impuse de cei care ne-au acordat încrederea la alegerile locale din iunie. Voi rămâne să activez ca și consilier local liberal, iar împreună cu doamna Marilena Profiroiu, președinta Comisie Juridice din cadrul Consiliului Local Sfântu Gheorghe, sperăm să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor cetățenilor care ne/au votat, români și maghiari deopotrivă.

Îi mulțumesc lui Emil Pantelimon, care a acceptat să preia interimar funcția de președinte al organizației municipale Sfântu Gheorghe și îl asigur atât pe el, cât și pe ceilalți membri alături de care am construit în ultimii ani, că se pot baza în continuare pe mine. Ca simplu membru al PNL Sfântu Gheorghe. Și ca om care va crede întotdeauna că "răul înflorește când oamenii buni nu fac nimic".

10 august 2012

Niciun comentariu: