La mulți ani, maghiari!



Al 13-lea an de când sunt prezent la sărbătoarea Zilei Maghiarilor, 15 martie, la Sfântu Gheorghe.
De-a lungul acestor ani am transmis fie mesaje private, fie publice către prieteni și cunoscuți maghiari, fie am depus coroane, în amintirea eroilor pașoptiști, statuile lui Gabor Aron și Nicolae Bălcescu din cartierul Ciucului fiind locul nostru predilect de aducere a omagiilor cu această ocazie.
Mesajul de anul acesta a avut de la distanță cel mai mare impact în mediul virtual, dar nu numai, devenind viral în decurs de câteva ore. Un mesaj plin de normalitate, transmiterea unei simple urări de "la mulți ani" pe care o adresez cunoscuților și prietenilor maghiari de 13 ani, de când trăiesc în această zonă binecuvântată, cu maghiari și români deopotrivă.
Mulțumesc tuturor celor câteva sute de oameni care mi-au transmis mesaje de simpatie și susținere, celor peste 600 de oameni care au împărtășit mesajul pe paginile lor și celor peste 1500 de oameni care au apreciat cea mai populară postare a mea de când am cont de facebook (!). https://www.facebook.com/photo.php?fbid=520392941346765&set=a.277627105623351.83183.100001281904659&type=1&theater
Dar, mai mult decât lor, le mulțumesc oamenilor din Sfântu Gheorghe, maghiari și români, de la care am avut mult și am în continuu de învățat în ceea ce înseamnă relațiile de prietenie care transgresează etniile și limbile materne, situațiile în care vorba bună, înțelegerea și mai ales empatia, punerea în locul celuilalt, face ca întreaga ta perspectivă a vieții să se schimbe. Și să devină clar că privirea în spate duce la transformarea în oameni deformați, contorsionați și în gânduri și în fapte. Când este atât de simplu să privim înainte! Spre un viitor comun, care ne aparține tuturor, români și maghiari deopotrivă, respectându-ne reciproc valorile și gândindu-ne, profund creștinește, la cel de lângă noi, la aproapele nostru. Așa să ne ajute Dumnezeu!

Comentarii